
Norges ledende grossist innen olje, dekk og felger, har gleden av å kunngjøre ansettelsen av Aleksander Ragnem som ny salgsdirektør.
Ansettelsen markerer et viktig steg mot å styrke selskapets markedsposisjon, forbedre kundedialogen og levere enda mer verdi til Starco sine forhandlere og kunder.
Aleksander Ragnem bringer med seg over 17 års ledererfaring fra flere større selskaper som Staples, Elis, First og Marriott Hotels, Maske Gruppen og senest Renta. Gjennom sin karriere har han opparbeidet seg en dyp forståelse for både salgsledelse og grossistvirksomhet, noe som gjør ham godt rustet til å lede salgsarbeidet til Starco Norge videre.
Styrker salgsteamet i hele Norge
Selskapet vil være godt tjent med en ny erfaren salgsleder, når det settes mål om å ta større markedsandeler.
«Min prioritet er å videreutvikle Starco Norge til å være en enda mer relevant og verdiskapende samarbeidspartner for våre kunder gjennom en strukturert og målrettet salgsprosess. Vi skal komme tettere på forhandlerne og sikre at vi tilpasser oss deres behov på en effektiv måte», sier Aleksander Ragnem, salgsdirektør i Starco Norge.
Legger trykk på god oppfølging og service
Å bli oppfattet som en god samarbeidspartner står sentralt i selskapets strategi, og sammen med endringer i organiseringen, vil Starco Norge kunne tilby enda bedre oppfølging og service.
«Ansettelsen markerer nå starten på en ny fase for Starco Norge, som vil være en del av utviklingen vår med en mer moderne og kundeorientert salgsstrategi for fremtiden», sier Jens Kristian Henriksen, administrerende direktør i Starco Norge.
Starco Norge
I varesortimentet har dekkaktøren med seg en rekke dekkmerker i både premium, quality og budget segmentet, i tillegg til å tilby Olje fra den kjente oljeprodusenten Gulf. Konsernet har i dag gode innkjøpsavtaler med kjente dekkmerker som Pirelli, Yokohama, Continental, Michelin, Nokian, Dunlop og i tillegg kan de levere dekkmerker som Kumho, Nankang, Maxxis, Triangle og Powertrac.
Mot landbruksmarkedet kan de tilby landbruksdekk fra den verdenskjente dekkprodusenten Ascenso Tyres. I varegruppene tungbil, last og anlegg kan de vise til dekk fra dekkmerkene Pirelli, Longmarch og Doublestar selv om det er Yokohama og Kumho det selges desidert mest av. Starco Norge har også med seg flere felgmerker i sitt varesortiment. Starco importerer også felgmerker som Vossen, AEZ, GMP Italia, Brock, RC Design, Dezent, Xtreme og sitt eget utviklet felgmerke STW.
Kontaktinformasjon for mer informasjon:
Jens Kristian Henriksen
Administrerende Direktør
Tlf.: +47 900 38 651
E-post: jens.henriksen@nordictyregroup.com
Ingvild Kallestad
Markedsansvarlig
Tlf.: +47 404 07 819
E-post: ingvild.kallestad@nordictyregroup.com
https://nordictyregroup.com/
https://starco.no/
https://dekkteam.no/
Om Nordic Tyre Group
Nordic Tyre Group er Nordens største dekkaktør som består i dag av Gummigrossen i Sverige, RengasDuo i Finland, Latakko i Estland, Starco Norge og dekk-kjeden DekkTeam i Norge. Dekkselskapet leverer dekk og felg i de tre forskjellige segmentene premium, budget og lavpris i tillegg til olje. I 2023 omsatte NTG i Norge, samlet for til 1,7 MRD.